استارتاپ چیست؟

استارتاپ چیست؟​

اصطلاح استارتاپ به یک شرکت در اولین مراحل فعالیت گفته می شود. استارتاپ ها توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس می شوند که می خواهند کالایی یا خدماتی را تولید کنند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد. این شرکت ها به طور کلی با هزینه های بالا و درآمد محدود شروع به کار می کنند ، به همین دلیل است که آنها از منابع مختلفی مانند سرمایه گذاران ریسک پذیر به دنبال سرمایه هستند.
نکات کلیدی:
• استارتاپ شرکتی است که در مراحل اولیه تجارت است.
• تا زمانی که کسب و کار از به طور کامل راه بیفتد ، یک استارتاپ اغلب توسط بنیانگذاران آن تأمین مالی می شود و ممکن است سعی در جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشد.
• منابع مالی بسیاری برای استارتاپ ها شامل خانواده و دوستان ، سرمایه گذاران ریسک پذیر و وام ها است.
• استارتاپ ها همچنین باید محل فعالیت خود و ساختار قانونی خود را در نظر بگیرند.
مفهوم استارتاپ ها
استارتاپ ها شرکت ها یا مشارکت هایی هستند که بر روی یک محصول یا خدمات واحد متمرکز شده اند که بنیان گذاران می خواهند آن را به بازار ارائه کنند. این شرکت ها به طور معمول مدل کسب و کار کاملاً پیشرفته ای ندارند و مهمتر از آن ، سرمایه کافی برای حرکت به مرحله بعدی تجارت را ندارند. بودجه اکثر این شرکتها در ابتدا توسط بنیانگذاران آنها تأمین می شود.
بسیاری از استارت آپ ها برای دریافت بودجه بیشتر به دیگران مراجعه می کنند: خانواده ، دوستان و سرمایه گذاران ریسک پذیر. سیلیکون ولی به خاطر جامعه سرمایه گذاری ریسک پذیر خود معروف است و مقصدی محبوب برای استارتاپ ها است ،  همچنین به عنوان گسترده ترین صحنه مورد تقاضا شناخته می شود. شرکت های نوپا می توانند از سرمایه بذر برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برنامه های تجاری خود استفاده کنند. تحقیقات بازار به تعیین تقاضا برای یک محصول یا خدمات کمک می کند ، در حالی که در یک برنامه تجاری جامع ، ماموریت ، چشم اندازها و اهداف شرکت و همچنین استراتژی های مدیریت و بازاریابی را بیان می شود.
Dotcoms یک شرکت نوپا در دهه ۱۹۹۰ بود. در آن زمان بدلیل شور و شوق در بین سرمایه گذاران برای حدس و گمان در مورد ظهور این مشاغل جدید ، کسب سرمایه گذار ریسک پذیر بسیار آسان بود. متأسفانه ، بیشتر این استارتاپ های اینترنتی به دلیل نقص عمده در برنامه های تجاری خود ، از جمله عدم وجود راهی برای درآمد پایدار ، سرانجام از بین رفتند. با این حال ، با ترکیدن حباب dotcom ، تعداد انگشت شماری از شرکت ها توانستند به فعالیت خود ادامه دهند. Amazon   و  eBay هر دو نمونه ای از این شرکت ها هستند.
معمولاً در چند سال اول فعالیت، بسیاری از استارت آپ ها شکست می خورند. به همین دلیل این دوره اولیه بسیار با اهمیت است. کارآفرینان باید سرمایه جذب کنند ، یک مدل کسب و کار و برنامه تجاری ایجاد کنند ، پرسنل اصلی را استخدام نمایند، جزئیات پیچیده ای مانند  سهام را برای شرکا و سرمایه گذاران تهیه کنند و برای بلند مدت برنامه ریزی داشته باشند. بسیاری از موفق ترین شرکت های امروزی مانند مایکروسافت، اپل و فیس بوک ، به عنوان شرکت های نوپا شروع به کار کردند و در نهایت به شرکت های تجاری عمومی تبدیل شدند.
نکته مهم: چند سال اول برای استارتاپ ها بسیار مهم است ، دوره ای که در آن کارآفرینان باید تمرکز خود را بر روی جذب سرمایه و توسعه یک مدل کسب و کار بگذارند.
ملاحظات ویژه:
  1. موقعیت مکانی: شرکت های نوپا باید تصمیم بگیرند که آیا تجارت آنها به صورت آنلاین انجام می شود ، در یک دفتر یا یک فروشگاه. موقعیت مکانی به محصول یا خدمات ارائه شده بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک استارتاپ فناوری که سخت افزار واقعیت مجازی  می فروشد، ممکن است به یک ویترین فیزیکی نیاز داشته باشد تا   بتواند خصوصیات پیچیده محصول را به صورت رو در رو به مشتریان ارائه دهد.
  2. ساختار حقوقی: شرکت های نوپا باید در نظر بگیرند که ساختار قانونی متناسب با نهاد آنها چیست. یک شرکت انحصاری برای موسسی مناسب است که خود کارمند اصلی آن تجارت باشد. مشارکت یک ساختار قانونی مناسب برای مشاغل متشکل از چندین نفر است که دارای مالکیت مشترک هستند و ایجاد آن نیز کاملاً ساده است. مسئولیت شخصی را می توان با ثبت نام یک شرکت نوپا به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود کاهش داد.
  3. منابع مالی: استارتاپ ها معمولاً با مراجعه به خانواده و دوستان و یا استفاده از سرمایه گذاران ریسک پذیر سرمایه جمع می کنند. سرمایه گذارن ریسک پذیر گروهی از سرمایه گذاران حرفه ای هستند که در تأمین بودجه استارتاپ ها تخصص دارند. سرمایه گذاری جمعی(Crowdfunding ) به روشی قابل قبول برای بسیاری از افراد برای دسترسی به پول نقد مورد نیاز برای پیشبرد روند کار تبدیل شده است. این کارآفرین یک صفحه سرمایه گذاری جمعی بصورت آنلاین ایجاد می کند و به افرادی که به این شرکت اعتقاد دارند اجازه می دهد در روند سرمایه گذاری سهیم شوند.
شرکت های دیگر برای کمک به رشد، اخذ وام های کوچک را انتخاب می کنند. بانک ها معمولاً چندین گزینه تخصصی برای مشاغل کوچک در دسترس دارند ، وام خرد یک وام کوتاه مدت و کم بهره است که برای شرکت های نوپا طراحی شده است که برای احراز صلاحیت، اغلب به یک طرح تجاری دقیق نیاز است.